Make your own free website on Tripod.com

Mesa divulgativa leonesa

de Salamanca

Home 

 

 La Asociación
 Nuestra historia
 Nuestra cultura
 Nuestra música
 Nuestras lenguas
 Las comarcas
 
  Contacto
  Enlaces

      

       

  Vere en llingua llionesa

 

Página web de la Asociación Cultural Mesa Divulgativa Leonesa (Salamanca)

   

                                        NUESTRAS COMARCAS

 

Las Arribes

 

Ye raya moyada con Pertual (Riéu Douru) y con Seyagu (riéu Tormes). Esperdígase nuna superficie de 2.328 Km. Pertencen a Las Arribes 55 pequeños conceyos que suman unos 23.228 habitantes (9,97 habitantes por kilómetru cuadráu).

 

La fasteira güei conocía pol nome de Las Arribes del Douru tuvo ocupada por grupos humanos dende'l Paleolíticu Inferior. Cola Edá de Bronce vieno el Megalitismu, carauterizáu polos megalitos y los túmulos. Na Edá de Fierru, el territoriu baxuduriense tuvo sometíu a la influencia cultural celta, pueblu que desendolcóu una autóctona cultura castreña duriense-norpertuesa.

 

Tres los llargos sieglos de semiocupación romana los suevos y los visigodos entranon nel territoriu, inda que´l sóu gráu d´establecimientu y sometimientu ye dalgu en costante alderique ente los hestoriadores.

 

Nel sieglu VIII cola invasión musulmana de la Península Ibérica a éstos comu-ys sucediere a Roma y Toléu, nun-ys foi fácil el territoriu. El gráu de presencia musulmana tamién ye dalgu conflictivu. Inda que nominalmente nun fuese hasta´l sieglu X cuandu la fasteira fuese lliberada. Los Reis de Llión repoblanon Las Arribes con asturianos, llioneses de las brañas y gallegos.

 

Nel sieglu XIII La Monarquía llionesa integróuse forzadamente na Corona de Castiella, que dende entós ocupa la fasteira ya anicia una política de llargu prazu de aniquilación cultural y llingüística nas Arribes.

 

Nos sieglos siguintes Las Arribes fuonun esquecías polas autoridaes, dexandu a lus paisanus a la mercé de la Ilesia y de los correxidores corrutos unviaos dende Castiella, llamáos pol pueblu "comidibaldris" (come de baldres).

 

Nel sieglu XX Las Arribes pierde de constante población, que van trabayar a los Madriles, al País Vascu, Barcelona o pal estranxeiru.

 

 

Sierra de Francia

 

La Sierra de Francia es un medio natural montañoso, nutrido de valles cubiertos de bosques y recorridos por numerosas corrientes fluviales, favorece la elevada calidad medioambiental de la comarca que le ha valido su protección como Espacio Natural de Las Batuecas-Sierra de Francia. Los pueblos presentan una valiosa arquitectura popular, sirviendo de singular escenario a fiestas, costumbres y tradiciones ancestrales de gran riqueza y plasticidad. La mesa se nutre de exquisitos guisos y asados y la artesanía se diversifica para completar un conjunto armónico que indudablemente.

 

En tierras del sur de Salamanca se esconde un territorio montañoso, intrincado, repleto de bosques y de escondidos valles, surcados por rumorosas corrientes de agua que buscan la cercanía de las tierras cacereñas.

 

A los pies del inconfundible perfil de la Peña de Francia se abre el enigmático valle de Batuecas repleto de pinturas rupestres esquemáticas, ocultas en abrigos rocosos, que adornan singularmente este espacio en el que resalta la imperecedera silueta del monasterio carmelita.

 

La imagen de alguna cabra montés nos acompañará remontando collados y pedrizas para adentrarnos en otros parajes que nos acercarán a pueblos que han sabido conservar todo el tipismo y la singularidad de su trama urbana y la particularidad de su arquitectura tradicional.

 

Las villas medievales de la Sierra de Francia, con sus iglesias, plazas y calles estrechas que se abren dando vistas espectaculares, son encantadoras para pasear por ellas. La sierra ofrece lugares para no perderse como La Alberca y Miranda del Castañar, un lugar Histórico-Artístico, al igual que zonas naturales tales como la Peña de Francia.

 

El pico de la montaña de la Peña de Francia, de 1.700 metros de altura, es un destino muy popular para excursiones y ofrece grandes vistas de toda la provincia. Cerca de allí se puede visitar La Alberca, una de las aldeas más hermosas de España y la primera que fue declarada, en 1940, un conjunto monumental nacional. Más lugares dignos de visitar son Sequeros, Mogarraz y Miranda del Castañar, una aldea muy hermosa.

 

 

 

                          

 

 
 
 

Cumbre hispano- americana en la capital.
Actividades
Curso de lengua leonesa
Partidos políticos salmantinos
Calendariu 2005
Galería de fotos

Mesa Divulgativa Leonesa